23 Nisan 2020 Perşembe

Kımetlimiss-meydan okuma 4.gün -

Benim antikam bu kahve fincanı takımı. Neredeyse herkeste var gibi bişey ama herkesin hikayesi farklı. Ve su bardağı ama onu sonra konuşalım. Fincanlar babaannemindi. Biz ilçe de babaannem ve dedem köyde yasarlardi biz anneannemlerle aynı ilcedeydik. Onların dükkanı vardı şeker lokum yapardı dedemler. Biz köye giderken anneannem paket yapardı babaannemlere götürelim diye birde büyük dedeye birinci sigarası bir poşet. Babaannemin Almanya dan yada hacidan gelen arkadaşları da ufak tefek hediyeler getirirlerdi. Iste bu fincan takımı da o hediyelerden yani alamandan gelmiş. Köyde ki evde ahşap raf vardı rahmetli babamın gençken el oymasi işlediği bir raf , orada dururdu fincanlar. Ben tıfılcan bakar iç geçirirdim bunlar benim olsun derdim. Babaannem büyüyünce senin olacak derdi. Büyüdüm babaannem ben lisedeyken rahmetli oldu dedem de ben mezun olduktan sonra ki sene. Ev babama kaldı ama içinde ki pek çok eşyayı amcam ve yengem almışlardı. Çok ağladım fincanlar benim olacaktı diye ve gerçekten temiz kalpli babaannem varmış fincanları beğenip almamışlar ve takım bana geldi. O zamanlar çocuklar kahve icmezdi çünkü kararirlardi :) bence babaannemde o fincanlardan kahve içmemiştir. Şimdi bazen kahve içiyoruz babaannemle karşılıklı içmiş olmayı hayal ediyorum...
Ufak tefek başka eşyalarım da var sandığımda hediye gelmiş benim için saklanmış. 
Geçen sene köye gittiğimizde babaannemin yine begenilmeyen sandığını açtık bu telefon çıktı annemle aglastik biraz. Sen götür bunu kıymetini bilirsin dedi. Kıymet bilen insan olarak tanınmak  güzelmiş ne yalan söyleyeyim :) 

10 yorum:

  1. Babam, o sarı fincanlardan Kıbrıs'dan dönerken bize de getirmişti.Uzun yıllar kullandık.Bayılırıdm o altın gibi parlayan, sarı fincanlara.
    Babaannenize allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  2. Aynı gincsnlardan bende de var. Telefonun rengine bittim çok güzel. Ölmüşlere de rahmet olsun.

    YanıtlaSil
  3. fincan annemin çeyizinden yürüttüklerimden biri :) ah o çevirmeli telefonlar, bende yok onlardan çok istiyorum ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke denk gelse bi yerlerden kaparım hemen senin için :)

      Sil
  4. bana kim yolladı seeeeeeeen :) cansın sen ya :) benim için de kıymetlimissss onlar , bu fincanları öyle ilginç seviyorum ki bir ara hikayesini burda bir komşumuza anlatmıştım ne zaman onlara çay içmeye gitsen herkese ince belli bardak bana bu serinin çay fincanında gelir çay ,sevilmenin başka bir adı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sorma seninki bir ablanın bizim servise jestiydi hastane taşınırken kimse sahip çıkmadı kaptım hemen.

      Sil
  5. Teşekkür ederim evet doğru telefonda antika sayılır fincanlar kadar eski olmasada :)

    YanıtlaSil
  6. ayyyy çok duygulu bayıldım fincan anısına :)

    YanıtlaSil