22 Şubat 2019 Cuma

Meydan okuma 22.gün

İnanıyorum bu yazı faydalı olacak, bildiğin şeyler hakkında ipucu verebilirsin. Ne bileyim mutfak ipuçları ya da fotoğraf ile ilgili ya da şu an hiç aklıma gelmeyen birşeyle ilgili.. İpuçları hayati önem taşırlar, içlerinde deneyim barındırırlar.. 
Düşünüyorum aklıma gelmiyor. Mutlaka kullandığım ipuçları püf noktaları var ama yazıya dökmeye gelince dut yemiş bülbül gibi kalıyor insan. 
Mutfakla ilgili mesela yemek için soğan kaçırırken bir çay kaşığı toz şeker  koyarsanız yemek daha lezzetli oluyor. 
Keki kalıba döktükten sonra tezgaha birkaç kez tık tık vurunca hava kabarciklari çıkıyor ve fırını da önceden ısıtmıyorum kek güzel kabarıyor. Yeni öğrendim yarım bardak su koymak iyi oluyormuş bunu daha denemedim. 
Aklıma daha fazlası gelmedi ama söz geldikçe yazıyı düzenlerim tekrar. 

Sırça köşk Sabahattin Ali'nin kısa oykulerden oluşan kitabı yeni başladım. 
Ha birde kahvenin köpüklü olması için soğuk suya kahveyi koyup hızlıca iyice karıştırıyorum ve kısık ateşe koyuyorum baya güzel köpük oluyor. 

4 yorum:

  1. Kahve pişirmenin püf noktası için teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  2. Kahev püf noktasını ben de uyguluyorum iyi sonuç çıkıyor hep :)

    YanıtlaSil
  3. Evet değil mi güzel oluyor kahve

    YanıtlaSil