3 Şubat 2019 Pazar

3. Gün : ne pisirsem ?

Her evde olmazsa olmaz sürekli yapılan bir yemek vardır ,bizim ki nedir ? Klasik kakaolu ıslak kektir,bulgur pilavidir ,balık illa ki pişer . Ama ben haşhaşlı çörek tarifi vereyim. Ne zaman hamur işi yapayım desem ilk aklıma gelen odur çünkü. Bizim orada peksimet denir fakat genel olarak yaygın olan ismi haşhaşlı çörek.

Fotoğraflar çok eskilerden arsivimden buldum. Uzun zamandır fotoğrafını çekmemiştim. 
Tarif şöyle,;
Hamur için un kuru maya küçük tek kullanımlık paketlerden. Tuz ve ılık su .
Ic harcı için çekilmiş sarı haşhaş sıvı yağ ve ceviz. 
Ölçü yok 
Yapılışı şöyle;
Un maya ve tuz notlara karıştırılır ılık su ilave edilerek kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilir üzeri strec film ve bir örtüyle kapatılıp 30/45 dk arası mayalanmaya bırakılır. Ortam sıcaklığına göre süre değişiyor .ölçü derseniz mayalar 500 gr un için .
Ic harcı 3 kaşık kadar çekilmiş haşhaş bir bardak siviyagla karıştırılır akışkan bir hale gelecek. Ceviz bi bardak yeter sanırım. Çok inceltmeden rondoda çekin. Hamur mayalandi bu arada. Hamuru açmak için geniş bir yer gerekli tahta sofra olur masa üstü olur ayarlayın bir yer. Hamurun yarısını elle açıyoruz genişçe isteyen merdanede kullanır. Haşhaşı her yerine yaydık ceviz serptik hamuru bir uçtan başlayıp rulo yaptık. Dilimliyoruz aşağı yukarı mandalina büyüklüğünde diyelim . Bolca yağladığımız tepsiye parçaları ister Yan ister dik yerleştiriyoruz. Aralarında boşluk kalmasın. En son haşhaş artarsa üzerine sürüp susam serpelim. Yada yoğurt yağ karışımı surebiliriz ki haşhaş sürmek daha iyi bence. 180/200 derece fırında pişiriyoruz . 
Afiyet olsun .
Anlatım uzun oldu ama yapmak oldukça kolay. 


12 yorum:

  1. Nefis görünüyor. Elinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  2. mayalı hamur işlerinde başarısız. sadece bakmakla yetiniyorum tariflere.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Güzel tarifmiş hiiiç yapmadımgelem de pişir sen bana uğraştırma beni şimdi 😍

    YanıtlaSil
  4. Harika olmuş Ellerine sağlık.Kaldi 25 günümüz :))

    YanıtlaSil
  5. Haşhaşlı çörek tarifini hep görüyordum, bir defa denedim. O kadar seviyorum ki bu tarif için fazlasıyla mutluyum, mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  6. Haşhaşlı çöreğin kıvrım kıvrım halini sevmişimdir her zaman, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. elleriniz sağlık, bayılırım.

    YanıtlaSil
  8. Berlin Berlin teşekkür ederim.
    Yüreğimin iklimi bence denemelisiniz tekrar .uzmanamator gel bebeğim yaparım tabi :)
    Inciden notlar teşekkürler
    Her telden şef bende çok seviyorum
    Oytunla hayat teşekkürler
    Bay günlük teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  9. Oy oyyy İzmir'de komşumuz yapardı pek de severdim. Ama hiç denemedim, aslında neden olmasın deneyebilirim :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Nefis görünüyor, elinize sağlık...

    YanıtlaSil