12 Nisan 2015 Pazar

Kefir yapalım


Bugün kefir yapıyoruz. Bu minikler boylarından büyük bir iş başarıyorlar. Kefir marketlerdede satılıyor ama kendi yaptığım kadar lezzetli değil. Yapılışı şöyle:
1 litre süte 1 tatlı kaşığı kadar maya katıyoruz.


Ben resimdeki silikon kapaklı sürahiyi kullanıyorum. Mayacıklarımızı kesinlikle metalle temas ettirmiyoruz. Bu püf noktası çok önemli. Plastik, cam ve tahta kullanıyoruz. Mayaladıktan sonra mutfak dolabına koyup iki gün bekletiyoruz ve plastik süzgeçten süzüyoruz. İsterseniz biraz sulandırabiliriz.
Gelelim mayayı saklamaya; yine plastik kapaklı cam kasede üstüne çıkacak kadar süt koyup buzdolabının yumurtalık kısmında saklıyoruz.
Unutmayın metale temas ederse ölür mayacıklarımız. Ve maya zamanla çoğalıyor, yani sevdiklerimizle paylaşabiliyoruz...


Not:Mayayı aktardan aldım :)
posted from Bloggeroid

2 yorum:

  1. ben de evde hazırlıyorum kefirimi böylesi daha güzel ,mayamı bir arkadaşımdan almıştım biraz daha çoğaldı.
    afiyetle tüketin:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Bencede evde hazırlamak en sagliklisi.

    YanıtlaSil