23 Şubat 2015 Pazartesi

Dağıstan Çöreği

Sürekli ekmek aldığımız bir fırın var ve farklı ekmekler, çörekler bulmak mümkün o fırında. Geçenlerde yine ekmek almak için girdik Dağıstan Çöreği dikkatimi çekti aldım. Fiyat etiketine içindekileri kısmen de olsa yazmışlar. Lezzeti o kadar hoşumuza gitti ki ben hemen el attım duruma ve ben bunu yapabilirim modunda internetten aradım taradım tarif yok. Ama bu durum engelmi değil elbette. Uydurdum yaptım bence fena olmadı, gerçeğine oldukça yakın oldu.


Malzemeler
5 bardak un(ben çavdar, tam buğday, beyaz un karışımı kullandım)
1 paket kuru maya
4 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 er tatlı kaşığı mahlep, tarçın, zerdeçal, zencefil, yeni bahar ve istediğiniz baharatlardan ayrıca miktarlarını artirabilirsiniz.
Bir miktar çekirdek içi koydum ben keten tohumu da konabilir
1 yumurta ve 1 yumurtanın beyazı, sarısı üstü için.
1 su bardağı ılık süt ve aldığı kadar ılık suyla hamurumuzu yoğuruyoruz. Geleneksel hamur yumuşaklığı ölçüsü kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz. Üstünü örtüp mayalanmaya bırakıyoruz. 30-45 dakika yeterli.
Hamuru 4 eşit parçaya bölüp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip üstüne yumurta sarısı, susam, çörek otu serpip 170 derece fırında pişiriyoruz.
Afiyet bal şeker olsun...


posted from Bloggeroid

6 yorum:

  1. Merhaba, nefis görünüyor afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, tarifte yağ gorulmuyor.yağ var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet yazmayı unutmuşum 1 küçük çay bardağı zeytinyağı koydum :)

      Sil
  3. Merhaba,elinize saglik.Siz biraz tarifi degistirmissiniz.Ovma degil ama farkli guzel birsey ortaya cikmis.Ben yapip satiyorum.isteyenlere kargo ilede gonderebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Benimki tarifi degistirmek değilde çöreğin tadından yola çıkarak uydurmak oldu diyelim :))

      Sil